Telefonisch consult
Een telefonisch consult helpt je met je vragen op weg. Het vervangt geen uitgebreid persoonlijk consult. Als je een persoonlijk en individuele behandeling wil, dan kun je het beste een normaal consult in de praktijk inplannen. Een kort telefoongesprekje van 5 minuten om af te stemmen of behandeling al dan niet zinvol kan zijn, wordt natuurlijk niet gefactureerd. Een uitgebreide telefonische inventarisatie van de situatie inclusief met (waar mogelijk) inhoudelijke adviezen wordt wel gefactureerd. Ouders met huilbaby’s nemen hiervoor geregeld contact op. Het voordeel hiervan is:
- je kunt je vragen in één keer kwijt
- je krijgt direct advies zodat je snel weer verder kunt
- je krijgt mijn professionele kijk en uitleg op je vraagstukken
- ik deel mijn kennis en ervaring met jou
Het is fijn dat je tijd en ruimte plant voor een telefonisch consult. Een telefonisch consult is soms haalbaar buiten de reguliere planning. Dat is fijn in geval van spoed. Neem daarvoor telefonisch contact met me op, dan kijken we wat er mogelijk is buiten de reguliere tijden (mocht dat niet planbaar zijn).
Telefonische intake
Een telefonische intake wordt gepland, wanneer het niet lukt zelf het intakeformulier (digitaal) in te vullen. Of wanneer het onwenselijk is daar tijd aan te besteden tijdens het eerste consult. Bij kinderen bijvoorbeeld is het vaak onprettig om, terwijl ze erbij zitten te wachten, uitgebreid de problematiek te bespreken. Met kinderen wil ik graag (vrijwel) direct ‘aan de slag’.